Zmena džobu? Bez problémov

| jún 27, 2014 | 0 Comments

Angela Ahrendts je vzorom mnohých žien, ktoré sa rozhodli presadiť v nekompromisnom svete biznisu. V deväťdesiatych rokoch pomáhala budovať značku Donna Karan a od roku 2006 sedela na stoličke generálnej riaditeľky jednej z najúspešnejších britských módnych značiek – Burberry. Spolu s kreatívnym šéfom Christopherom Baileym tak tvorila kľúčovú dvojicu, ktorá má na tom, kde je táto tradičná britská firma dnes, najväčšiu zásluhu.

Rodená Američanka v súčasnosti žije v Londýne a za zmienku zaiste stojí aj to, že na aktuálnom zozname najvplyvnejších žien sveta podľa časopisu Forbes jej patrí 49. miesto. Minulý rok oznámila, že v Burberry končí. Ako dôvod uvádza vo svete biznisu populárnu frázu, že sa treba posunúť ďalej. A v tomto prípade to bola pravda – len o niekoľko dní neskôr vyšlo najavo, že Ahdrendts sa na jar tohto roka stane šéfkou retailu v najobdivovanejšej spoločnosti sveta. Apple.

Spomínanú pozíciu oficiálne zastáva od minulého mesiaca, a pri príležitosti zmeny pracovného prostredia sa rozhodla podeliť s biznis obcou o niekoľko krokov k úspechu. Prirodzene, Angela Ahrendts sa nepasuje do úlohy žiadneho samozvaného motivačného lídra, ktorý v biznise nič reálne nedokázal, iba o ňom dokáže pekne hovoriť. Svoje dojmy a rady, oskúšané v praxi, z času na čas uverejňuje na svojom blogu na sociálnej siete LinkedIn. Vyberáme z nich tie najzaujímavejšie, týkajúce sa predovšetkým zmeny džobu. Zaiste si z nich každá zoberie to svoje.

„Minulý mesiac, ako ste mohli počuť, som nastúpila do novej práce“, píše Ahdrendts na svojom blogu. „V určitom okamihu kariéry ste možno aj vy urobili rozhodnutie začať niekde odznova. Ak áno, viete z prvej ruky, ako vzrušujúce, náročné a niekedy mätúce môže prvých 30, 60 či 90 dní byť.“

Ďalej uvádza, že by nebola tam, kde je teraz, nebyť osvedčených mechanizmov na zvládanie náročných úloh, ku ktorým zmena zamestnania bezpochyby patrí. Jej prvá rada znie: Zostaňte vo svojom pruhu. Zostaňte zameraná na vaše kľúčové kompetencie a nesnažte sa z nich vybiehať. Užívajte si voľné chvíle, nemyslite počas nich na prácu, a predovšetkým v prvých dňoch to nepreháňajte so stresom.“

Druhým krokom k úspešnému zvládnutiu je podľa Angely pýtať sa a nerobiť predpoklady. Vysvetľuje to tým, že „otázky začínajú konverzáciu, stimulujú myslenie, prelamujú bariéry a vytvárajú pozitívnu energiu. Prostredníctvom nich ukážete svoju ochotu porozumieť práci a učiť sa.“

Posledná, avšak o nič menej dôležitá rada znie: “Verte svojim inštinktom a emóciám. Nikdy vás nesklamú a najlepšie fungujú práve počas prvého mesiaca či dvoch v novom prostredí. Vážte si tento čas a ak aj prídu problémy, bojujte s nutkaním rozmyslieť si svoje rozhodnutie.“

Angela Ahrendts

Angela Ahrendts

 

 

Tags: , ,

Category: HOMEPAGE, KARIÉRA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.