10 minút po

| september 29, 2014 | 0 Comments

Patríte k tým, ktoré nikdy neprídu na stretnutie načas? Chronické meškanie dokáže okrem poškodzovania kariéry spôsobiť aj riadnu spúšť vo vašom súkromí. Verte, dá sa s tým niečo robiť. A platí to aj pre extrémne prípady, o ktorých by okolie povedalo, že sa s touto vlastnosťou narodili.

Niekoľko štúdií o time manažmente z posledných rokov ukázalo, že ľudí, ktorí pravidelne meškajú, nie je úplne spravodlivé hádzať do jedného vreca. Samozrejme, jednou skupinou sú ignoranti, neberúci ani minimálny ohľad na reakcie a pocity svojho okolia. Omnoho viac je ale tragických uvedomelých snaživcov, ktorí urobia mnoho preto, aby prišli na čas – iba im to akosi pravidelne nevyjde. Príčinou je zväčša zlé rozplánovanie či nereálny odhad času, koľko jeho jednotlivé kroky skutočne trvajú.

Názory odborníkov, dohnané do extrému, dokonca hlásajú, že chronické meškanie je možné zaradiť medzi odchýlky nastavenia nervového systému. Považujú ho za výsledok rýchleho životného štýlu či tzv. multitaskingu, nakoľko v najväčšej miere sa prejavuje práve u ľudí, ktorí chcú zvládať veľa vecí naraz. Ak by sa títo jedinci pozreli na svoj denný plán realisticky, zistili by, že výrazne preceňujú svoje schopnosti.

Nech sa už ale nachádzate na ktoromkoľvek bode meškacej krivky, existuje pár bodov, ktoré vašej snahe o zmenu môžu byť nápomocné. Treba však vedieť základné pravidlo: snaha prestať meškať je veľmi podobná snahe schudnúť. Na začiatku musí stáť rozhodnutie a pevná vôľa hriešnika…

  1. Analyzujte

Dávajte si pozor na to, v akých situáciách zvyčajne meškáte. Zakaždým, keď sa tak stane, urobte si v hlave vlastnú malú analýzu toho, čo by ste mohli nabudúce urobiť inak. Laďte svoje konanie každý deň až dovtedy, kým sa vám to nepodarí.

 

  1. Načasovanie na sekundy? Nezmysel

Množstvo chronicky meškajúcich ľudí má jedno spoločné: averziu voči čakaniu. Snažia sa veci časovo rozplánovať tak, aby boli na určenom mieste presne na minútu. Tento druh rozdeľovania času je veľmi málo efektívny, ba až neúčinný. Riešenie? Plánujte doraziť na miesto o 15 minút skôr. Pamätajte si, že ak máte byť namieste načas, budete tam neskoro! S čím väčším predstihom vyrazíte, tým je pravdepodobnejšie, že dorazíte načas.

 

  1. Plán dňa

Každý deň si pripravte čo najpodrobnejší rozpis činností, ktoré vás čakajú, a to v časovom slede. Písomný zoznam (na to sú predsa diáre) pomôže rozoznať, na ktoré body nemáte čas. Buďte preto objektívna a vyškrtnite ich, resp. preplánujte.

 

  1. Príprava

Buďte predvídavá – pred spaním si prichystajte zajtrajší outfit (okrem iného sa tak vyhnete známej šatníkovej dileme s ešte známejším výsledkom) a nechajte si kabelku blízko dverí. Samozrejme, zbalenú – kľúče, mobily, dokumenty a okuliare tak budete mať na jednom mieste. Práve ste ušetrili 10 minút čistého času!

 

 

Foto: inc.com

Category: HOMEPAGE, KARIÉRA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.