6 pracovných návykov, ktoré vám uľahčia život

| február 16, 2015 | 0 Comments

Pondelkové ráno na Instagrame sa prakticky nemení. V prvý deň pracovného týždňa ráno vstanem, otvorím aplikáciu a newsfeed je zahltený obrázkami, ktoré pripomínajú súťaž „kto najviac nenávidí pondelok“.

Narážky typu „ak by pondelok boli topánky, boli by to crocsy“ síce vyvolajú pobavený úsmev, no samotný fakt, že veľká časť pracujúcej populácie neznáša prvý deň v týždni natoľko, že sa predháňa vo vyjadrení čo najvyššieho stupňa frustrácie z neho. Iste, nemôže každý milovať svoju prácu. Každý by sa o to ale mal prinajmenšom pokúsiť. Aj preto dnes štartujeme sériu kariérnych tipov, ktoré vám k zmene pohľadu na prácu budú nápomocné. Teda, ak chcete.

Niekedy stačí namiesto ventilovania sa hejterskými pózami na sociálnej sieti iba zmeniť niekoľko pracovných návykov. Zdajú sa to byť síce nepodstatné detaily, no ako vieme, detaily vytvárajú dôležitý celok. Majú teda mamutí vplyv na to, ako sa v pracovnom živote cítite. Skúste sama.

Poriadok na stole

Bordel patrí do šuplíkov, tak šup tam s ním. Na pracovný stôl patrí výhradne to, čo bezprostredne potrebujete na vykonanie úlohy. Je to jednoduché: vizuálny pokoj vedie k vnútornému, mentálnemu pokoju. Tomu náprotivku zdravie ohrozujúceho stresu. Každý, kto pracuje, potrebuje mentálny pokoj ako soľ.

Vstaňte skôr

Nie oveľa. Spánok je predsa dôležitý. Ale posunutie budíka už o 15 minút smerom nepriaznivým voči spánku získate omnoho viac. Napríklad pokojnejšie ráno, kedy sa nemusíte ponáhľať či neustále si opakovať, čo nesmiete zabudnúť (a nakoniec to sila zákonu schválnosti zariadi tak, že to tak či tak zabudnete). A nie je nič lepšie ako v pokoji si vypiť rannú kávu či ranný beauty rituál bez neustáleho pozerania na hodinky.

Ranná e-mailová seansa

Vedeli ste, že Tim Cook, CEO spoločnosti Apple, si otvára pracovné maily výhradne každý deň o štvrtej ráno. Pozor, vtedy nechodí spať, ale je už hore. Začať pracovný deň vybavením bezodkladnej komunikácie je vysoko odporúčaný návyk špičkovými manažérmi. Ide totiž o nenáročný úkon ktorý predsa musíte urobiť a rozprúdi vo vás tú správnu energiu na ďalšie činnosti. Nehovoriac o tom, že ráno vám to myslí oveľa lepšie ako neskoro v noci, kedy zákonite úraduje večerná únava.

Robte si poznámky

Spoliehať sa na svoju vynikajúcu pamäť je síce pekné a zaiste je to aj znak sebaistoty, omnoho spoľahlivejšie však je na využívanie digitálnych záznamových zariadení. Jednak určite na nič nezabudnete a dvojak, ten iPhone či tablet neslúži len na sociálne siete.

Prineste si obed

Homemade šaláty, lososové kroketky či stelesnená gastronomická lenivosť – sáčkové polievky – nie sú síce pre každého, majú však svoje nesporné výhody. Okrem toho, že si na obed pripravíte to, čo sama chcete (nemusíte sa obmedzovať ponukou blízkych reštaurácií), je to omnoho zdravšie a aj lacnejšie. Vlastne, všetko je lacnejšie ako denné menu, za ktoré každý deň zaplatíte niekoľko eur a ste rada, že neviete, z čoho bolo v skutočnosti vyrobené.

Vypnite Facebook

Chcete motiváciu? Je to jeden z dôležitých kľúčov k rapídnemu zvýšeniu produktivity. Síce sa to nezdá, ale správy a neustále scrollovanie noviniek na sociálnych sieťach (nič proti Facebooku, je iba ich najznámejším reprezentantom) zaberie denne veľmi veľa času. Schválne, skúsili ste si to niekedy zrátať? Počas pracovnej doby by mal byť vypnutý a od užívateľky sa očakáva osemhodinová sebadisciplína. Až následne uvidíte, ako sa vaše pracovné procesy začnú meniť. Vlastná skúsenosť.

 

Foto: imgkid.com

Category: HOMEPAGE, KARIÉRA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.