3 zásady novoročného diétovania

| január 17, 2017

Novoročné predsavzatia sú tradičným motivačným evergreenom, spojeným s výmenou čísla na konci kalendára. Či ich už beriete vážne, alebo nie, jedna vec je nepopierateľná – štatisticky významné množstvo z nich sa týka lepšej postavy, návštevy fitnescentra či zbavenia sa nadbytočných kíl.

Nemusí pritom ísť o drastickú zmenu životného štýlu: tieto 3 diétne tipy, ako sa dostať po sviatkoch späť do formy, ocení každá, pre ktorú je cvičenie len nepríjemným utrpením. Niekedy totiž stačí taká banalita, ako je z jedálnička vyradiť najhrozivejšie kalorické bomby. Toto sú ony.

Sladené nápoje

Jedna z najjednoduchších vecí, ktoré môžete zo stravovania vyhodiť, sú sladené nápoje. Zároveň ide o významné kalorické bomby, takže už len tento malý krok bude mať priaznivý dopad na optimalizáciu príjmu kalórii. Je všeobecne známe, že pol litra Coca-coly je ekvivalentom až 44 kociek cukru (cca 220 gramov), a ani ostatné sladené nápoje na tom nie sú oveľa lepšie – pol litra priemernej citrónovej limonády obsahuje až 77 gramov cukru, čo je až trojnásobné množstvo odporúčanej dennej dávky. Nie je pritom veľmi náročné sa ich vzdať –  sú totiž ľahko nahraditeľné omnoho zdravšími alternatívami, napríklad stopercentnými ovocnými džúsmi.

Cereálie s cukrom

Aleobo aj známa pasca, ktorá to hrá na element zdravého stravovania, no v skutočnosti posúva ručičku na váhe presne opačným smerom. Dôvod je jednoduchý – sladené cereálie, sladké oblilniny a ochutené ovsené vločky obsahujú pridaný cukor a rafinované obilniny s minimálnym množstvom vlákniny. 

To sú dva hlavné faktory, ktoré ich napriek všeobecne zaužívanému vnímaniu ako zdravých potravín na tomto poli výrazne degraduje. Namiesto nich siahnite po celozrnných cereáliách (zvyknú obsahovať najmenšie len minimálne množstvo pridaného cukru, no pohľad na etiketu prezradí viac), či staromódnu, no osvedčenú voľbu – obyčajné ovsené vločky s ovocím

Biele pečivo

Hoci by bolo nefér zaradzovať múku k “bielym jedom” (kam patrí aj cukor), je nepopierateľným faktom že je ochudobnená o otruby, a teda automaticky aj menej výživná. Je v nej menej vitamínov, minerálnych látok a takisto menej vlákniny. Práve tá sa podieľa významnou mierou na zasýtení, v dôsledku čoho budete potrebovať aj väčšie množstvo pečiva – a tu je kameň úrazu jeho podielu na priberaní. 

Takisto má biele pečivo výrazne vyšší glykemický indexčo znamená, že po jeho konzumácii nie je hladina cukru vo vašej krvi vyvážená. Biela múka túto hladinu rozkolíše a vtedy je telo viac náchylné na ukladanie tukov. Riešenie? Vymeniť ho – v najlepšom prípade za celozrnnú alternatívu.

Foto: eatthis.com, tahrirnews.com, browneyedbaker.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, ZDRAVIE a FIT

Comments are closed.