S nádychom hipsterskej renesancie

| jún 22, 2017

Alessandro Michele neskrýval sklamanie, keď mu pamiatkové úrady nedovolili uskutočniť prezentáciu novej kolekcie cruise značky Gucci, ktorej je už tretí rok kreatívnym riaditeľom, v aténskom Panteóne, ako to pôvodne plánoval. Myšlienky putovného prehliadkového cirkusu sa ale nevzdal – a celok nakoniec vypálil snáď ešte lepšie, ako vôbec dúfal.

Kolekcia Gucci cruise 2018, predstavená v talianskej Florencii.

Druhá voľba totiž padla na taliansku Florenciu, konkrétne historický Palazzo Pitti v samotnom srdci toskánskej metropoly. Skalní fanúšikovia značky už zaiste tušia, o čo bude reč: veď práve v tomto meste bol v roku 1921 luxusný módny dom (vtedy ešte ako výrobca luxusnej batožiny a kožených doplnkov) s géčkami v logu založený. Z lokácie, ktorá sa na prvý pohľad pre Micheleho javil ako druhá voľba či z núdze cnosť, sa tak vykľulo ideálne miesto na symbolický návrat značky do svojho rodiska.

Antika sa aj v tomto prípade stala nosnou inšpiráciou masívnej, až 115-outfitovej kolekcie. Že ste to už kdesi videli či počuli? Nemýlite sa – do tejto témy odel aj nie tak dávno predstavenú kolekciu cruise značky Chanel jej kreatívny kormidelník Karl Lagerfeld, máme preto čerstý materiál na porovnávanie. No na rozdiel od Karla, ktorý si už roky ide svoj nezmenený dizajnový jazyk, ktorý dokáže “nainštalovať” snáď na akúkoľvek tému, bol Michele omnoho dravejší a nezaprel príslušnosť k mladšej generácii tvorcov. Koniec koncov, nie nadarmo ide o jedného z najviac favorizovaných dizajnérov súčasnej európskej scény a zároveň muža, ktorý bez debaty vrátil dom Gucci do prvej ligy.

Alessandro Michele.

Ako konkrétne sa jeho talent prejavil v línii, odkazujúcej na módu dovolenkových rezortov? Nuž, svoje estetické vnímanie, v ktorom spája historické odkazy (v tomto prípade čerpal – neprekvapivo – čiastočne z antiky, čiastočne z renesancie – s ohľadom na miesto predstavenia) a svoj moderný prístup, ktorý občas hraničí s bizarnosťou, najviac pripomínajúcou komerciou inšpirované úlety Jeremyho Scotta v konkurentovi menom Moschino. Čo iné totiž príde na um pri pohľade na ružový sveter s obrázkom plyšového medvedíka, a schválne-nesprávne štylizovaným nápisom GUCCY, oblečený na pánskom modelovi?

Kolekcia Gucci cruise 2018.

Na móle podľa očakávania nechýbala plejáda farieb, hlasné vzory flóry a fauny či ostro štylizovaného loga značky, perlové detaily či kúsky odkazujúcich na vintage šatník starej mamy. To všetko sú v Micheleho tvorbe už pomerne dobre udomácnené podpisy, ktoré však tentokrát podvihol ešte o úroveň vyššie ešte hipsterskejšou štylizáciou lookov a tiež odkazmi na nenápadný, no čoraz vplyvnejší athleisure trend. Sympatický návrat ku koreňom, ktorý zaiste nebude po chuti každému, no tiež o ktorom už teraz môžeme predpokladať, že sa v butikoch dlho neohreje. Čo poviete?

Foto: vogue.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, TRENDY & SHOPPING

Comments are closed.