Voňavý debut Alessandra Micheleho

| júl 20, 2017

Už nejaký čas sme tu nemali voňavý prírastok do kozmetickej ponuky, ktorý by stál za zmienku. Tento nelichotivý stav sa aktuálne snaží urovnať Alessandro Michele. Do obchodov totiž mieri novinka, ktorá je vôbec prvým novým parfumom od jeho nástupu na miesto kreatívneho riaditeľa v talianskom dome Gucci.

Alessandro Michele zo svojimi troma múzami: Dakotou Johnson, Hari Nef a Petrou Collins.

Každý, kto sa trochu zaujíma o diane v high fashion biznise, to už zaiste zaregistroval: Michele je prakticky od svojho nástupu novým miláčikom všetkých, ktorí s módou majú niečo spoločné – od časopisov cez celebrity až po koncové klientky. Upadajúcej značke vdýchol doslova nový život a jeho nový dizajnový jazyk, ktorý predstavuje kolekciu za kolekciou, si klientela jednoducho zamilovala. Viac ako kdekoľvek inde sa to odrazilo v číslach – za prvý kvartál tohto roku vzrástli globálne predaje značky o viac ako polovicu v medziročnom porovnaní. Takýto nárast nečakali snáď ani tí najväčší optimisti.

Stávka na dovtedy neznámeho dizajnéra, ktorý však dôverne pozná prostredie značky (pôsobí v nej od roku 2002) sa vedeniu firmy mnohonásobne vyplatila, a tak sa Michele môže po kľúčových kolekciách sústrediť aj na periférnejšie odvetvia biznisu jeho materského domu. Jedným z nich je parfuméria: hoci značka Gucci produkuje rad dobre etablovaných vôní už od roku 1974, prvá lastovička pod kreatívnym vedením nového šéfa uzrela svetlo sveta len pred pár týždňami. Dostala – svojmu charakteru veľmi príznačný – názov Gucci Bloom.

Dakota Johnson.

Obľúbený návrhár, ktorý pri jej tvorbe spolupracoval s parfumérom Albertom Morillasom, si na výsledku dal skutočne záležať. Základný cieľ tvorili dve slová: feminná a šťastná. Presne taká mala byť vôňa už od prvej myšlienky. “Alessandro dobre rozumie parfumom a ich tvorbe, takže spolupráca s ním nebola vôbec ťažká,” vyjadril sa na margo novinky jej spoluautor Morillas. Čo hovorí výsledok v praxi? Skladá sa z jazmínu, špeciálne namiešaného pižma a tuberózy. Chce evokovať vôňu letnej trávy a ranného slnka, ale s čímsi ostrejším, neurčitým, pulzujúcim v okolí. Vonia rovnako tradične, ako aj moderne – a to je presne kombinácia, ktorú chcel Michele dosiahnuť.

A nie je vôbec ťažké zistiť prečo. Taká je totiž nielen jeho profesionálna tvorba, tento kontrast reflektuje celý jeho prístup k životu. Jednoduchý flakón staroružovej farby je tak už len skvele ladiacim doplnkom vône, ktorú ukrýva: na prvý pohľad neviete, čo od neho čakať, a jeho obsah je do istej miery rovnako prekvapivý, ako dojmy mladého dievčaťa, ktoré prvý krát vojde do záhrady svojej starej tety. Sú tam kvety, ale aj zelenina, a celé sa to nachádza uprostred veľkomesta. To je práve obraz, ktorý mal návrhár v hlave počas procesu jej vzniku – a túto tajnú záhradu neskôr priviedol k životu spoločne so svojimi múzami. Jej esenciu nájdete už čoskoro v parfumériách. 

Foto: harpersbazaar.com, wwd.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, VYCHYTÁVKY

Comments are closed.