Gucci dáva kožušine zbohom

| október 20, 2017

Trvalá udržateľnosť je v módnom svete čoraz väčšou témou. Už dávno neplatí, že sa obmedzuje len na perifériu scény a zopár aktivistov. Seriózne sa ňou začínajú zaoberať aj veľké luxusné značky v podobe krokov, ktorými dávajú na známosť svoje moderné zámery.

Príliš neprekvapí ani fakt, že v kontexte luxusnej módy sa marketingovo príťažlivé aktivity štylizujú predovšetkým okolo používania prírodnej kožušiny. Kritika zaň je čoraz hlasnejšia – nastupujúcej generácii mileniálov, ktorá má medzi klientelou čoraz markantnejší podiel, totiž leží otázka ochrany zvierat na srdci oveľa viac. 

Minulý rok to ako jeden z prvých pochopil Giorgio Armani, ktorý oznámil, že jeho značka prechádza na syntetické kožušinové vlákna. Neostal však dlho sám – na vlak naskakuje ďalší dominantný taliansky luxusný hráč: milánsky dom Gucci.

Táto talianska značka vstúpi do budúcnosti, ktorá sa bude vyznačovať absenciou používania pravej zvieracej kožušiny vo svojich produktoch, už budúci rok. Oznámil to CEO módneho domu Marco Bizzarri len pred pár dňami na fashion talku v Londýne. 

Bizzarri sa tiež nechal počuť, že ide o krok, ktorý demonštruje absolútny záväzok značky vyzdvihnúť trvalú udržateľnosť ako neoddeliteľnú súčasť jej biznisu. Taktiež pripomenul, že z veľkej časti ide o zásluhu aktuálneho kreatívneho lídra domu Alessandra Micheleho, ktorý nastúpil na pozíciu šéfdizajnéra v roku 2015.

Alessandro Michele.

Nové pravidlá produkcie sa podľa neho dotknú už čerstvo predstavenej a aktuálne pripravovanej kolekcie na sezónu jar/leto 2018. Zároveň značka vydala tlačové vyhlásenie, podľa ktorého zostávajúce módne kúsky s použitím zvieracej kožušiny poputujú do dobročinnej aukcie, pričom príjmy z nej poputujú na účet organizácií Humane Society International a LAV, ktoré dlhodobo bojujú proti nehumánnym praktikám na živých zvieratách.

Gucci sa tak stane súčasťou tzv. Fur Free Alliance, čo je spojenie viac ako 40 medzinárodných firiem a organizácií, ktoré využívajú a popularizujú alternatívy ku zvieracím kožušinám. Novinku ocenili nielen poprední aktivisti, ale aj časť influencerov v módnom biznise. Imidž talianskej značky tak odteraz bude ešte viac moderný a cool, otázkou však ostáva, ako sa k rozhodnutiu vedenia postaví konzervatívnejšia časť klientely. Tá sa totiž s obavami pýta: bude Gucci bez prírodného symbolu luxusu ešte vôbec Gucci?

Foto: vogue.com, crfashionbook.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, VYCHYTÁVKY

Comments are closed.