Koniec Baileyho éry v Burberry

| október 31, 2017

Posledný októbrový deň poznačila módny svet správa, ktorá zaiste nepotešila predovšetkým fanúšikov jedného zo symbolov britského luxusu – módneho domu Burberry. Jeho kreatívny šéf Christopher Bailey oznámil, že k termínu na jar budúceho roka značku opúšťa.

Christopher Baily strávil v Burberry 17 rokov. Súčasná dizajnová tvár značky je do veľkej miery práve jeho dielom.

Stane sa tak po vyše 17 rokoch, ktoré v nej strávil. Do firmy prišiel v roku 2001 ako dizajnový riaditeľ. Pozícia šéfdizajnéra mu bola zverená o 3 roky neskôr. Od roku 2014 sa stal okrem kreatívneho postu generálnym riaditeľom značky, čomu predchádzal odchod jeho predchodkyne a dlhoročnej spolupracovníčky Angely Ahrendts.

“Pôsobiť v Burberry bolo veľké privilégium môjho pracovného života. Za posledných 17 rokov som mal možnosť spolupracovať a učiť sa od výnimočnej skupiny talentovaných ľudí. Plánujem pokračovať v nových tvorivých projektoch, no zároveň ostanem pevne previazaný s budúcimi úspechymi tejto fenomenálnej značky,” uviedol 46-ročný dizajnér pre Business of Fashion. Dôvody svojho rozhodnutia nekomentoval.

Bailey s Angelou Ahrendts, bývalou generálnou riaditeľkou Burberry.

Všetko teda nasvedčuje tomu, že Burberry sa stane ďalšou značkou v rade, ktorá má pred sebou výrazný prerod pod vedením Baileyho nástupcu v kresle kreatívneho riaditeľa. Podľa predstaviteľov značky je proces jeho výberu už v plnom prúde a aktuálne sa ako najvážnejší kandidát skloňuje návrhárka Phoebe Philo, ktorá v súčasnosti vedie tvorivý tím v značke Céline. Jedno je isté: nový šéfdizajnér musí vniesť do značky čerstvý vietor a nový pohľad na kľúčové kreatívne odvetvia luxusného módneho domu.

Foto: pursuitist.it, fastcompany.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, OSOBNOSTI

Comments are closed.