Ranná lenivosť? Skutočná diagnóza

| september 20, 2018

Ak poznáte stav, kedy pre vás neexistuje náročnejšia úloha, ako vstať skoro ráno z postele, vedzte, že nie ste zďaleka samé. Ranná lenivosť je totiž skutočnou diagnózou. Ak sa týka aj vás, je možné, že trpíte stavom, ktorý sa nazýva dysania.

Dysania je neschopnosť vstať skoro ráno z postele. Poznáte ten pocit, keď máte neskonalú chuť sa do nej vrátiť a jednoducho v nej ostať naveky? Ak je vaša túžba po tom ostať vo vašej milovanej posteli silnejšia, než vaše povinnosti, pravdepodobne trpíte týmto stavom.

Podľa magazínu PsychGo dysaniou (menej zaužívaný je tiež anglický názov clinomania) trpia často ľudia, ktorých trápia depresie, úzkostné stavy alebo chronický syndróm únavy.  Ak vo vás predstava skorého ranného vstávania vzbudzuje len frustráciu, ste typický lenivec, ak však na vás príde stres a stavy úzkosti, mali by ste premýšľať o lekárskej pomoci.

Ako sa vyhnúť frustrácii z ranného vstávania? Večer pred spaním sa uistite, že budete mať dostatok spánku pred časom, v ktorom musíte ráno vstať. Vždy je lepšie prinútiť sa ľahnúť si skôr do postele a dopriať si dostatok spánku, než dopozerať obľúbený seriál.

Akonáhle zistíte, že je pre vás ranné vstávanie ťažké aj keď máte dostatok spánku, popremýšľajte nad obmedzením kofeínu. Ak ho prijímate priveľa, je dosť možné, že máte v sebe dostatok nevyužitej energie, ktorá vám bráni ísť skôr spať. A po ďalšie – rozhodne pred spaním obmedzte pozeranie do mobilu alebo TV.

Vo všeobecnosti platí, že ľudia, ktorí sa venujú cvičeniu, fyzickým aktivitám a celkovo žijú zdravo, spávajú lepšie. Taktiež je dobré zaspávať v približne rovnakom čase – tým sa vyhnete rozhodenému biorytmu.

Ak ani týchto pár rád vám nepomôže pri dysanii, tak určite skúste odbornú pomoc. Každý problém sa dá vyriešiť.

Foto: theriseandshine.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, ZDRAVIE a FIT

Comments are closed.