Kokosová cesta k chudnutiu?

| máj 28, 2017

Rovnako ako móda, aj stravovanie – obzvlášť to s ohľadom na zdravý životný štýl a udržiavanie fit postavy – má svoje trendy, ktoré sa pravidelne obmieňajú. Zahraničné autority v zdravom stravovaní sa už dávnejšie zhodli na tom, ktorý gourmet trend s prehľadom ovládne leto 2017. Jednoznačný víťaz vás možno prekvapí: je to kokosový orech.

Nový trend v zdravom stravovaní chce zohrať dôležitú rolu pri chudnutí. Má to ale háčik.

A tým sa nemyslí len kokos vo svojej surovej (pevnej alebo strúhanej) forme. Kokosománia zasiahla doslova všetky odnože potravín a dôsledkom trendovej kreativity sú produkty ako kokosové maslo, kokosová voda či dokonca kokosové čipsy. Je však toto sladké tropické ovocie skutočne kľúč k zhodeniu kilogramov a získaniu vytúženej postavy? Pozreli sme sa na 3 dôležité aspekty, ktoré treba pri jeho zaradení do jedálnička zvážiť.

Pocit sýtosti

Dobrá správa je, že kokos disponuje vlastnosťami, ktoré vám pomôžu zostať dlhšie sýta. Obsah tuku v tejto potravine totiž tvorí triglycerid so stredne dlhým reťazcom, čo v jazyku nutričných odborníkov znamená významného pomocníka, pokiaľ ide o pocit nasýtenosti. Navyše ovocie poskytuje cukor ako zdroj okamžitej energie, zatiaľ čo jeho tuky telo trávi o poznanie pomalšie. Táto víťazná kombinácia poskytuje dlhotrvajúcu energiu a naopak, potláča hlad a chuť do jedla tým, že udžiava hladinu cukru v krvi pod kontrolou. Ak si teda kokosom obohatíte napríklad zdravé raňajky, je tu šanca, že ostanete sýta citeľne dlhšie.

Nízkosacharidový doplnok

Zníženie sacharidového príjmu je jedným z osvedčených spôsobov straty nadbytočnej hmotnosti, a aj v tomto vám bude kokos nápomocný. Pre ilustráciu – polievková lyžica nesladených kokosových vločiek obsahuje podľa dietologických štatistík  iba 3,5 gramu sacharidov. A keďže cukor v kokosu je chutný, ľahko vstrebateľný a hlavne prírodný (nespracovaný), dobre sa mieša s čerstvo pripravenými smoothies a varenými potravinami, ktoré vyhovujú vášmu stravovaciemu plánu s nízkym obsahom cukru.

Veľkosť porcie

Na záver je tu jeden malý háčik. Treba mať na pamäti, že napriek dvom vyššie menovaným nesporným výhodám, ktoré možno zužitkovať pri zdravšom stravovaní a chudnutí, je kokos stále vysokokalorická potravina s množstvom nasýtených tukov. Nie je to však nič, čo by ušľachtilým cieľom o postave snov stálo v ceste. Ak plánujete toto tropické ovocie zaradiť do jedálnička a zároveň schudnúť, majte na pamäti, že denný príjem akýchkoľvek kokosových výrobkov by nemal prevýšiť 10% z celkového príjmu stravy. Premenené na drobné – ak je váš denný príjem 1600 kalórií, z kokosu (v akejkoľvek forme) by ich nemalo pochádzať viac ako 160.

Sčítané a podčiarknuté: ak sa budete na kokos pozerať ako na doplnok vyváženej a zdravej stravy a jeho konzumáciu udržíte v malých množstvách, je tu šanca, že tento jedlý trend prinesie aj svoje reálne, praktické výsledky. Navyše skvele chutí a udržiava pocit sýtosti – a už len to je dostatočný dôvod, prečo stojí za vyskúšanie. 

Foto: womenshealthmag.com, thecandidadiet.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, ZDRAVIE a FIT

Comments are closed.