ART OF GUCCI

| november 13, 2017

Móda a umenie spolu odjakživa úzko súviseli a ovplyvňovali sa navzájom. Aj dnes veľkí diktátori svetových trendov pokračujú v tejto tradícii modernými spôsobmi, pričom jedným z najviditeľnejších je priama spolupráca so súčasnými umelcami. Avšak výber mien, s ktorými veľkí dizajnérski hráči spoja svoje meno, sa líši od značky k značke.

Kým drvivá väčšina luxusných módnych domov kolaboruje už s etablovanými umelcami najčastejšie prostredníctvom špecializovaných limitovaných kolekcií, talianska značka Gucci zvolila po nástupe nového kreatívneho riaditeľa Alessandra Micheleho odlišnú cestu. Michele sa veľmi rýchlo stal známym vďaka svojmu svojskému návrhárskemu jazyku, ktorý spájal tradičné značkové prvky s moderným eklektickým retro štýlom, a rovnako osobité sú aj jeho inšpiračné zdroje. Šéfdizajnér milánskeho módneho domu sa netají tým, že je veľkým priaznivcom Instagramu, a práve táto sociálna sieť mu pomohla nájsť množstvo zaujímavých mien z umeleckého prostredia.

Coco Captain, Angela Hicks či Petra Collins – to všetko sú osobnosti, ktoré drvivá väčšina scény nepoznala, kým ich do svetla reflektorov nevytiahla práve spolupráca s Gucci. Tieto donedávna neznáme talenty z kreatívneho prostredia totiž vytvárajú obrázok o osobných vkusových preferenciách toho, kto si ich osobne vybral – a teda práve Alessandra Micheleho. Nateraz posledným kamienkom v mozaike je Helen Downie, taktiež známa pod pseudonymom Unskilled Worker.

Helen Downie.

Táto londýnska výtvarníčka sa taktiež jedného dňa zjavila v instagramovom feede tvorivého šéfa talianskej luxusnej značky. Ten bol jej tvorbou okamžite – podľa vlastných slov – unesený. Táto epizódka sa však odohrala ešte koncom roka 2015, pričom hmatateľného výsledku následnej spolupráce sme sa dočkali až dnes. 40-kusová limitovaná capsule collection je na svete a jej výnimočnosť spočíva v tom, že obsahuje ilustrácie tejto maliarky a ilustrátorky, ktorú vďaka obojstrannému fanúšikovskému vzťahu medzi ňou a Michelem spoznal celý svet. 

Aby toho nebolo málo, Downie vytvorila sériu dychberúcich ilustrácií nielen tejto špeciálnej línie, ale aj samotnej ťažiskovej kolekcie Gucci, predstavenej na poslednom milánskom fashion weeku.

P.S.: Malá pikoška zo života tejto úspešnej maliarky, ktorá je zároveň skvelou motiváciou pre všetky dámy, ktoré tvrdia, že je už neskoro ísť si za svojím snom – Downie má v súčasnosti 53 rokov. Vo výtvarnom umení nemá žiadny formálny tréning a k svojmu úspechu prišla v podstate náhodou – maľovať začala vo veku 48 rokov. V roku 2013 si na popud svojho syna založila Instagram, a publikovala na ňom svoje prvé nákresy. Dnes ju tam sleduje viac ako 200 – tisíc ľudí. A majú na to dobrý dôvod, posúďte samé:

Foto: honestlywtf.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, VYCHYTÁVKY

Comments are closed.