JE IMIDŽ NANIČ?

| júl 25, 2012 | 0 Comments

Chcete dosiahnuť úspech a myslíte si, že nezáleží na oblečení, ale najmä na tom, čo máte v hlave? Bohužiaľ, musíme vás sklamať. Úspešný slogan  „imidž je nanič“ totiž neplatí. To ako vyzeráte a ste ostatnými vnímaná, je často dôvodom na to, či vás budú brať vážne alebo nie…

Ach to počasie…

Dress code, t. j. pravidlá obliekania do práce, sú v niektorých spoločnostiach striktne dané a zamestnanci presne vedia, čo si môžu a čo si nesmú dovoliť do práce obliecť. Poväčšine sa však zamestnávatelia spoliehajú na dobrý vkus svojich zamestnancov a povedzme si úprimne, mnohokrát veľmi riskujú. Hlavne v letnom období. S narastajúcimi teplotami, bohužiaľ, niektorí zamestnanci začínajú odhadzovať zvršky a strácať tak akúkoľvek súdnosť. Stačí sa poobzerať okolo seba a nezriedka zbadáte plážové minišaty a žabky u dám, či kraťasy so sandálmi u mužov. Takýto „outfit“ je vhodný a prirodzený napríklad pre plážový obslužný personál, plavčíkov, ľudí pracujúcich na stavbách a podobne. Podobné odevy však skutočne nepatria do firiem, škôl, úradov atď. Aj v lete sa dá obliecť vkusne a tak, aby ste svojím oblečením nepohoršovali alebo nevzbudzovali rozpaky okolia a na druhej strane, aby ste teplo zvládli.  Druhým extrémom je zase zima… Lyžiarske bundy, čiapky a snehule nie sú tiež vhodným oblečením do práce, jedine, ak by ste pracovali ako inštruktor v lyžiarskej škole…

Na čo si teda dať pozor? My dámy, to máme rozhodne jednoduchšie ako páni. Našťastie nežijeme ani v USA ani v Anglicku, kde sa v pracovnom prostredí aj v tých najvyšších teplotách vyžadujú pančuchy a zatvorené topánky. Existujú však určité pravidlá, ktorých je potrebné sa držať aj v našich zemepisných šírkach. Z vášho oblečenia musí byť zrejmé, že idete do práce a nie na  najbližšie kúpalisko. Takže žiadne priesvitné blúzky, hlboké výstrihy a odhalené brušká. Sukňa by u sediacej dámy nemala byť od kolien vyššie než šírka jej dlane.  Dobre nevyzerajú ani tielka, z ktorých „vykúkajú“ ramienka spodného prádla a už vôbec nie keď sú inej farby. Čo sa týka pánov, pravidlá sú striktnejšie. Šortky, tielka a sandále sú tabu. Vo väčšine firiem sú už v horúčavách namiesto obleku povolené košele s krátkym rukávom, prípadne tričká s golierom typu „polo“.

Neformálne piatky

Na profesionálny imidž nemožno zabúdať ani počas takzvaných „neformálnych piatkov“. Tento pojem z anglického Casual Fridays u nás zaviedli zahraničné korporácie a rýchle sa u nás udomácnil. Bohužiaľ, zase sme si ho prebrali po svojom. V zahraničí totiž znamená, že zamestnanci kancelárií môžu zložiť kravaty a saká, kým u nás sme si tento termín „preložili“ ako: Príďte do práce v čom chcete…  V zásade by ste mali myslieť na to, čo vás v daný piatok čaká. Ak máte naplánovanú obchodnú schôdzku, pohovor, či stretnutie s klientom, neformálny piatok by pre vás platiť nemal. Ak však viete, že celý piatok presedíte v kancelárii, môžete sa obliecť menej formálne. Dbajte však na určité pravidlá – oblečenie za vás hovorí a nikdy neviete, kedy vašu kanceláriu navštívi generálny riaditeľ firmy, prípadne vás nečakane navštívi dôležitý klient. Takže, ak sa rozhodnete prísť do práce napríklad v džínsoch, doplňte ich slušivým topom, či sakom podľa ročného obdobia. Opäť platia už uvedené zásady obliekania doplnené o ďalšiu – aby ste sa do práce neobliekali ako na športovisko či na diskotéku.

Nenadarmo sa hovorí, že šaty robia človeka. Preto na svoj profesionálny imidž nezabúdajte a myslite na to, ako sa správne obliekať.  Naplňte si svoj šatník takým oblečením, ktoré sa dá vkusne kombinovať. Nemusíte byť za každú cenu uniformní, môžete mať svoj vlastný originálny štýl a oblečenie obohatiť o zaujímavé doplnky. Túžite po manažérskom poste? Obliekajte sa tak, ako keby ste ho už mali. Investujte do seba, možno práve tým zaujmete. A ak nie, tak sa aspoň budete cítiť fajn a aj vaši spolupracovníci sa budú vo vašej spoločnosti cítiť príjemne.

Romana Bryndová

Category: KARIÉRA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.