Inverzná logománia

| máj 8, 2017

Kto sleduje aktuálne trendy (tie z móla i streetstylové), tomu zaiste neunikol fakt, že posadnutosť módnej scény logami je opäť v kurze. Len za posledný rok značky ako Gucci, Balenciaga, Vetements či Loewe vyrukovali s viacerými produktmi, ktoré sa okamžite stali must-have kúskami a v butikoch i online shopoch sa po nich len tak zaprášilo. Všetky mali niečo spoločné: neprehliadnuteľné a zväčša aj kreatívne riešené logá svojich výrobcov

Projekt britského grafika odhaľuje logový svet módnych značiek v podobe, v akej ho nepoznáme.

Dnes sa ale pozrieme na trochu iný pohľad na komerčný svet, ktorý reprezentujú grafické symboly (nielen) módnych značiek. Na svedomí ho má londýnsky umelec a grafik, ktorý si hovorí Rilley. “Vidíme tieto symboly každý deň a považujeme ich už za niečo samozrejmé. Tak som vzal názvy známych módnych domov a preštylizoval ich tak, že pripomínajú logá omnoho masovejších korporácií – navyše zväčša takých, ktoré nemajú s módou nič spoločné,” povedal autor myšlienky magazínu AnOther. 

Čo by ste povedali na to, keby sa Lanvin zmenil na Lidl, Margiela na McDonalds či Yves Saint Laurent na DHL? Rilley svojím miniprojektom núti zamyslieť sa nad tým, do akej miery sú zaužívané logá značiek, s ktorými sa stretávame každý deň, neoddeliteľnou súčasťou našich životov a ako citlivo by sme reagovali, keby sme sa raz zobudili do sveta, v ktorom by bolo všetko inak. Našťastie, jeho reverzná logománia je len utópia – vyvolá však prinajmenšom úsmev na tvári.

Foto: Rilley

Tags:

Category: DIZAJN, HOMEPAGE

Comments are closed.