Diétovanie 2019

| január 18, 2019

Množstvo novoročných predsavzatí sa týka zmeny hmotnosti – v drvivej väčšine smerom nadol. Ak sa snažíte o zhodenie prebytočných kilogramov, prinášame tri tipy na konkrétne trendy diéty, ktoré vám v roku 2019 môžu efektívne pomôcť vo vašej snahe – alebo vám ju prinajmenšom uľahčia. Avšak pamätajte, bez pevnej vôle nebude fungovať ani tá najlepšie diéta všetkých čias.

Weight Watchers Diet

Vo voľnom preklade ide o tzv. bodovú diétu. Táto diéta bude hitom každý rok, keďže sa dá povedať, že z nej vychádza väčšina diét. Základné pravidlo celého stravovania je prijať menej kalórii, ako ich spálite. Ide tak o veľmi individuálny prístup, keďže každý sme na tom pohybovo rozdielne a teda denne spálime aj rozdielne množstve kalórii.

Pri tomto druhu stravovania môžete jesť čo sa vám zachce, dokonca aj sladké. Základom však je počítanie kalórii a to vám uľahčí bodovanie každého z jedál, načo existuje aj aplikácia. Avšak pozor, diéta asi nebude vhodná pre ľudí, ktorí sa po otvorení čokolády prestanú ovládať a zakaždým ju skonzumujú celú.

Flexitariánska diéta

V dnešnej dobre sa veľa ľudí uchýlilo k vegetariánsku. Mnohí z nás však na takúto razantnú životnú zmenu nemáme odvahu. Preto je tu flexitariánska diéta. Celá diéta vychádza z vegetariánstva, má to však jeden háčik. Pri tejto diéte sa na rozdiel od vegánstva povoľuje „sviatočná“ konzumácia mäsa. Toto obmedzenie má mať pozitívny vplyv nie len na váhu, ale aj celkové zdravie, kvalitu a dĺžku života.

Ako už iste tušíte, jedálniček je postavený na konzumovaní veľkého množstva ovocia a zeleniny, strukovín, celozrnného pečiva, ktoré občas doplní kúsok kvalitného mäsa, alebo iný živočíšny výrobok.

Tuková diéta

V minulosti panoval mýtus, že za obezitou väčšiny ľudí stoja tuky. Nie je to tak celkom pravda, čo potvrdzuje aj táto diéta, ktorá je založená na obmedzení sacharidov na úplne minimum a konzumácii tukov a bielkovín. Takúto diétu je ideálne začať tzv. očistou (teda asi dňom pôstu, počas ktorého nezabúdajte prijímať dostatok tekutín). Ide o náročnejšiu diétu, ktorá sa vám však odvďačí výsledkami a hlavne dobrým pocitom človeka plného energie.

Pokiaľ ide o potraviny, môžete si v rámci tejto diéty dovoliť prijať aj domáce mäsové výrobky. Ktoré však musíte jesť bez chleba, iba so zeleninou. Povolené je aj arašidové maslo (nepreháňať to!) a samozrejme rybacina. Pozor však na vyprážané a iné nezdravé jedlá.

Foto: harpersbazaar.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, ZDRAVIE a FIT

Comments are closed.