Voda – kľúč ku zdraviu

| január 13, 2019

Americký medicínsky inštitút (The Institute of Medicine) odporúča ženám v priebehu celého roka striktne dodržiavať pitný režim, čo v preklade znamená piť prinajmenšom 2 litre vody denne. O dôvodoch sa už popísali kvantá textu, avšak vedeli ste, že sa skutočne skrýva za toľko propagovanou hydratáciou? Pozreli sme sa priamo na štúdie, aby sme zistili, aký má voda zásadný vplyv nielen na krásu, ale aj na zdravie. Toto všetko sa stane s vaším telom, ak mu nedoprajete dostatočné množstvo tekutín:

Vaša náchylnosť k zdravotným problémom sa zvýši. Niekoľko vedeckých výskumov, ktoré skúmali nutnosť správnej hydratácie a jej dopady na celkové zdravie, potvrdilo, že vyšší príjem vody znamenal zníženie rizika obličkových kameňov, infarktu a rakoviny hrubého čreva či močového mechúra.

Metabolizmus sa spomalí. Doktor Howard Murad vo svojej knihe The Water Secret z roku 2010 popisuje nezávislé štúdie, ktoré preukázali, že rýchlosť bazálneho metabolického spaľovania (v preklade kalórie, ktoré telo spaľuje aj vtedy, keď je v pokoji sa zvyšuje, ak je organizmus správne a efektívne hydratovaný.

Jednoduché úlohy znamenajú zvýšenú psychickú náročnosť. Dostatočný príjem tekutín sa podpisuje nielen na fyzickej, ale aj psychickej námahe. Výskumníci z psychiatrického ústavu v King’s College v Londýne v roku 2011 zistili, že mozgové bunky dehydratovaných tínedžerov sa dočasne zmenšujú. V praxi to znamenalo, že keď boli požiadaní o riešenie psychicky náročnejších úloh, počínali si síce rovnako dobre ako tí, ktorí dodržiavali pitný režim, no stálo ich to nepomerne viac námahy a ich mozog pri tom spotreboval viac energie.

Strašiak menom priberanie. Výskum, realizovaný americkým Inštitútom pre verejné zdravie, prišiel so zaujímavými zisteniami. Experiment, realizovaný na 45 dospelých jedincoch rôzneho veku preukázal, že tí, ktorí vypili dva priemerne veľké poháre vody pred každým jedlom, konzumovali 75 až 90 menej kalórií počas stravovania. Ešte pôsobivejšie boli dlhodobé výsledky. V priebehu troch mesiacov schudli správne hydratovaní priemerne o päť kilogramov viac, než tí, ktorí pili nepravidelne a omnoho menej tekutín.

Strašiak menom vrásky. Hydratačné krémy sú bez debaty skvelá vec, no vedeli ste, že ku krásnej pleti prispieva aj vnútorná hydratácia? Dostatočný príjem vody sa na pokožke prejaví už za týždeň až dva – a to vyplnením jemným vrások, oživení jej farby a celkovom zdravšom vzhľade pleti.

Zlá nálada = menej tekutín. Dehydratovaní ľudia vykazujú vyššiu mieru únavy, napätia, rozčúlenia či depresie. Vyplýva to z ďalšieho prieskumu, tentokrát podpísaného výskumníkmi na americkej Tufts University v štáte Massachusetts.

Foto: harpersbazaar.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, ZDRAVIE a FIT

Comments are closed.