Virgil Abloh: Od tričiek Kanyeho Westa do kresla v Louis Vuitton

| marec 29, 2018

Virgil Abloh sa stal novým umeleckým riaditeľom pánskej dizajnérskej divízie módneho domu Louis Vuitton. Táto nenápadná správa je pre ďalší vývoj high fashion významnejšia, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Virgil Abloh.

Len minulý týždeň oznámila vlajková značka koncernu LVMH, že jej rady po 7 rokoch opúšťa Kim Jones, šéfdizajnér pánskych kolekcií. Vedenie domu nedalo veľa priestoru špekuláciám a už o pár dní zverejnilo meno jeho nástupcu: stal sa ním Virgil Abloh.

Ak ste jeho meno ešte nepočuli, je to chyba – no práve teraz je najvyšší čas to napraviť. Príbeh černošského chlapca z Illinois, ktorý si úspech tvrdo odpracoval a postupne sa stal jedným z najväčších mien súčasnej streetwearovej scény, je totiž mimoriadne pôsobivý a veľa vypovedá o tom, čo môžeme od novopečeného 37-ročného Američana čakať u nového zamestnávateľa, ktorý sa preslávil monogramom s písmenami LV.

S Kaiou Gerber, pravidelnou modelkou prehliadok značky Off-White.

Abloh pochádza z mesta Rockford v štáte Illinois, kde aj vyštudoval inžinierstvo a architektúru. Po škole sa chvíľu venoval hudbe z pozície DJ-a, a práve počas svojich hudobných angažmá stretol aj rapera Kanyeho Westa. Táto dvojica si k sebe okamžite našla cestu a Kanyemu sa Virgilove estetické vízie zapáčili natoľko, že mu zveril najskôr dizajn jeho merchu, a napokon aj pozíciu jeho osobného stylistu.

Abloh však nezaháľal a s týmto statusom sa rozhodne neuspokojil. V roku 2006 nastúpil na stáž do talianskeho domu Fendi, kde naberal prvé návrhárske skúsenosti. Tie zužitkoval v roku 2013 vytvorením svojej vlastnej značky Off-White. Tá sa za posledné roky predrala na popredné miesto, pokiaľ ide o vplyvné pouličné labely, na ktoré nedá dopustiť predovšetkým mladá a nezávislá generácia millennials.

Virgil Abloh a Kanye West.

“Virgila poznám vyše 10 rokov a obdivujem ho predovšetkým pre jeho netypicky inštinktívny, ba až rušivý prístup ku kreativite. Práve táto jeho vlastnosť z neho spravila mimoriadne relevantnú osobnosť nielen v móde, ale v popkultúre ako takej,” povedal na margo nového dizajnéra v službách Louis Vuitton šéf značky Michael Burke.

A práve v jeho vyjadrení je jednoznačný náznak toho, prečo je táto správa pre módny biznis taká dôležitá – a nejde vôbec len o to, že ide o prvého černošského návrhára pod strechou konglomerátu LVMH, čo zaiste poteší najmä milovníkov diverzity. Omnoho dôležitejší je ale odkaz, ktorý vysiela do sveta – streetwearová scéna dospela do bodu, kedy sa na ňu nemôžu pozerať cez prsty ani veľké, etablované domy. Fakt, že na cestu spájania sa s modernými vplyvmi módnej tvorby nastúpila aj pomerne konzervatívna značka s vyše 160 – ročnou históriou, je najlepším dôkazom toho, že hlas ulice – a špeciálne jej mladej klientely, ktorej vkus nezväzujú estetické konvencie – si už nemôže dovoliť ignorovať vôbec nikto. A (nielen) pánska klientela značky sa už nevie dočkať, čo predvedie vo svojej debutovej línii.

Foto: Instagram, ghnaijarivalry.com, whowhatwear.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, OSOBNOSTI

Comments are closed.