Ako prežiť homeoffice

| február 2, 2021

Keďže vážnosť situácie a pandemické obmedzenia aktuálne nedovoľujú vyjsť z domu ďalej než do najbližšieho supermarketu, aj pracovný život sa chtiac-nechtiac musel zmixovať s tým osobným. V dôsledku toho nám v povinnom home-office takpovediac došli nervy. Pripravili sme zopár na vlastnej koži overených tipov, ako “prežiť” home-office a zároveň ostať produktívna.

Prevezmite kontrolu

Jediný rozdiel medzi napätím a stresom je kontrola. Veľa ľudí dokáže efektívne pracovať a podávať ten najlepší výkon práve pod veľkým množstvom napätia. Ak sa však stane, že neostanete nad vecou, s napätím pevne pod kontrolou, často dochádza k prívalu vĺn stresu, ktorý už na váš výkon nemá taký priaznivý účinok. Snažte sa sústrediť na to, čo môžete spraviť radšej ako na to, čo nemôžete alebo nestíhate. Aj tie najmenšie krôčiky totiž v konečnom dôsledku spravia obrovské rozdiely vo vašej produktivite a vy tak využijete svoje sily naplno, v malých množstvách.

Sústreďte sa

Posledné štúdie ukázali, že priemerný človek sa dokáže na 100% sústrediť a podať uspokojivý výkon po dobu približne dvoch hodín a 56 minút za jeden deň. Zvyšok nášho dňa je konštantne prerušovaný intrerupciami z prostredia, a samozrejme, svoju rolu zohávajú aj sociálne siete. Stanovte si jasné ciele a na nadchádzajúcu hodinu sa sústreďte na 100%, vypnite si upozornenia z Instagramu a všetky ostatné možné prekážky, ktoré by vás mohli pri práci rušiť. Keď čas uplynie, odmeňte sa malou prestávkou. Tento spôsob striedania práce a oddychu vám pomôže splniť vašu agendu rýchlejšie, efektívnejšie a bez výčitiek.

Robte pauzy

Vedci za posledné roky zistili, že “dnešní” ľudia pracujú omnoho menej a sú omnoho menej produktívni, než predchádzajúce generácie. Štatistiky sa však mýlia. Aj keď ručičky na hodinách ukazujú, že už je po našej pracovnej dobe, moderný home-office je, nanešťastie, priestorom, kde nie je miesto pre výhovorky. Takzvaný “pohotovostný režim” je tu vždy a stále. Stanovte si hranice. Keď odpovedáte na maily, stanovte si normy, kedy je vhodné na nich reagovať a odpisovať, nerobte výnimky, pretože sa to skôr či neskôr otočí proti vám.

Spánkom k produktívnejšiemu zajtrajšku

Byť unavený má na naše kognitívne schopnosti podobný efekt, ako byť opitý. Doprajte si zdravých 8 hodín spánku za každých okolností a nezabúdajte aj na mentálny oddych, či už vo forme krátkej prechádzky, dobrej knihy, hudby či oddychového filmu. Nezabúdajte, že čím lepšie sa budete cítiť, tým lepšie sa vám bude čeliť ťažkostiam nových dní, a to či už pracovných alebo osobných.

Foto: instagram.com

Tags:

Category: HOMEPAGE, KARIÉRA

Comments are closed.